Змінено порядок примусового виконання рішень під час воєнного стану

Змінено порядок примусового виконання рішень під час воєнного стану

Зазначеним Законом, зокрема, викладено в новій редакції пункт 10-2 розділу XIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про виконавче провадження».

Цією редакцією змінено порядок розпорядження фізичними особами-боржниками коштами, на які накладено арешт органами державної виконавчої служби чи приватними виконавцями, за період дії в Україні воєнного стану, запровадженого Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022.

Так, в зазначений період фізичні особи-боржники, на кошти яких накладено арешт виконавцями, можуть здійснювати видаткові операції з поточного рахунку на суму в розмірі, що протягом одного календарного місяця не перевищує 2-х розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом про Державний бюджет України на 1 січня поточного календарного року (13 400 грн.), а також сплачувати налоги, збори без урахування такого арешту, за умови, що такий поточний рахунок не визначений для здійснення видаткових операцій в порядку, встановленому цим підпунктом.

Звернення стягнення в межах зазначеної суми на такому рахунку не здійснюється.

У разі якщо арешт накладено на кошти на декількох поточних рахунках фізичної особи-боржника в одному банку або на поточних рахунках у різних банках, а також у разі наявності декількох виконавчих проваджень, для здійснення видаткових операцій має бути визначений лише один поточний рахунок фізичної особи-боржника у одному банку. Кількість виконавчих проваджень не впливає на розмір суми, яка не підлягає зверненню стягнення і на яку фізична особа-боржник може здійснювати видаткові операції.

Для визначення такого поточного рахунка в банку фізична особа-боржник має звернутися до органу державної виконавчої служби, приватного виконавця, який наклав арешт на кошти фізичної особи-боржника, із заявою про визначення поточного рахунку в банку для здійснення видаткових операцій.

Заява подається:

у паперовій формі (навмисне або засобами поштового зв'язку);

або в електронній формі з дотриманням вимог, встановлених Законом України «Про електронні документи та електронний документообіг».

У заяві обов'язково зазначаються:

номер поточного рахунку, який фізична особа-боржник просить визначити для здійснення видаткових операцій, найменування банку, у якому відкрито такий рахунок.

Фізична особа-боржник несе відповідальність за достовірність зазначеної у заяві інформації.

Державний, приватний виконавець протягом двох робочих днів з дня отримання відповідної заяви виносити постанову про визначення поточного рахунку фізичної особи-боржника у банку для здійснення видаткових операцій та невідкладно, не пізніше наступного робочого дня після винесення постанови:

надає/надсилає відповідну постанову банку (обслуговуючому банку);

перевіряє наявність інших виконавчих проваджень, відкритих щодо фізичної особи-боржника, та, у разі якщо щодо останнього відкриті інші виконавчі провадження, одночасно надає/надсилає відповідну постанову до органів державної виконавчої служби або приватного виконавця, які здійснюють примусове виконання у таких виконавчих провадженнях.

У такому разі поточний рахунок, зазначений у відповідній постанові, вважається визначеним для здійснення видаткових операцій і в межах таких виконавчих проваджень.

Зупинення вчинення виконавчих дій або зупинення виконавчого провадження не є підставою для відмови у визначенні поточного рахунку для здійснення видаткових операцій.

У разі надходження від державного, приватного виконавця постанови про визначення поточного рахунку фізичної особи-боржника для здійснення видаткових операцій банк за визначеним у постанові рахунком здійснює видаткові операції на суму коштів у розмірі, встановленому цим підпунктом.

Крім цього, змінами передбачено, що юридичні особи-боржники, самозайняті особи (які використовують найману працю фізичних осіб), на кошти яких накладено арешт органами державної виконавчої служби, приватними виконавцями, можуть здійснювати видаткові операції з поточних рахунків виключно для виплати заробітної плати у розмірі не більше п'яти розмірів мінімальної заробітної плати на місяць на одного працівника такої юридичної особи чи самозайнятої особи, а також для сплати податків, зборів та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Контроль за дотриманням встановлених законом вимог під час здійснення виплат покладається на службових осіб юридичної особи-боржника, самозайнятої особи відповідно.

Також варто звернути увагу, що новою редакцією пункту 10-2 розділу XIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про виконавче провадження» не передбачено:

припинення звернення стягнення на заробітну плату в період дії в Україні воєнного стану (звернення стягнення припиняється виключно на пенсію та стипендію, крім рішень щодо стягнення аліментів, про відшкодування вреду, заподіяної ушкодженням, іншим пошкодженням здоров'я або смертю внаслідок кримінального правопорушення, та рішень, боржниками за якими є громадяни Російської Федерації);

заборони примусового виконання виконавчих написів нотаріусів (крім відкриття виконавчих проваджень на підставі виконавчих написів нотаріусів, вчинених на кредитних договорах, які не засвідчені нотаріально).

Крім цього слід зазначити, що Законом № 3048-ІХ внесені зміни до пункту 6-1 розділу IV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про органи та особи, які здійснюють примусове виконання судових рішень та рішень інших органів», якими врегульовані питання діяльності приватних виконавців в період дії в Україні воєнного стану та, зокрема, передбачена можливість:

зупинення Міністерством юстиції діяльності приватного виконавця, який не здійснює свою діяльність в офісі, перебуває за межами України або проходити військову службу відповідно до Закону України «Про військовий обов'язок і військову службу» та визначення приватного виконавця, який буде здійснювати його заміщення;

зміни виконавчого округу приватним виконавцем, який має на виконанні незакінчені виконавчі провадження, та офіс якого розташований у територіальній громаді, що належить до територій, на яких ведуться активні бойові дії, або тимчасово окупованих територій, та продовження примусового виконання виконавчих документів, що перебували у нього на виконанні.

Джерело

1084
RSS
Нет комментариев. Ваш будет первым!
Загрузка...